"Leegstaand pand in Zoutleeuw wordt verkocht: verlies van parkeerplaatsen geen struikelblok voor het gemeentebestuur"

Op 1 juni 2023

In een recente gemeenteraadsvergadering op 25 mei 2023 in Zoutleeuw werd bekendgemaakt dat het leegstaande gebouw tussen de Delhaize en het stadskantoor binnenkort verkocht zal worden door de Vlaamse Dienst Vastgoedtransacties. Het gebouw is voor 68% eigendom van de Regie der Gebouwen en voor 32% eigendom van de gemeente Zoutleeuw.

Vroeger diende het gebouw als huisvesting voor de politie en later als vredegerecht voor een korte periode. De openbare verkoop van het gebouw zal plaatsvinden via een gesloten omslag.

Tijdens de vergadering vroeg Michel Boyen van N-VA Zoutleeuw wat er met de parkeerplaatsen zou gebeuren na de verkoop van het gebouw, aangezien er 12 parkeerplaatsen op het terrein zijn. De eerste schepen antwoordde dat het verlies van deze parkeergelegenheid waarschijnlijk niet zo problematisch zou zijn.

Volgens de schepen is er al voldoende parkeergelegenheid in het centrum van Zoutleeuw want de randparking achter 'De Passant' heeft genoeg capaciteit om het verlies van de 12 parkeerplaatsen op te vangen.