Zoutleeuw krijgt twee nieuwe cash afhaalpunten: goed nieuws voor inwoners én handelaars

Op 24 februari 2023

Goed nieuws voor alle inwoners van Zoutleeuw! Er zijn onderhandelingen aan de gang met financiële instellingen om maar liefst 2 nieuwe cash afhaalpunten of automaten te voorzien in het centrum van onze stad. Tegen het einde van deze maand zouden de onderhandelingen afgerond moeten zijn en zouden we deze zomer al kunnen profiteren van deze nieuwe faciliteiten.

Het is belangrijk om te benadrukken dat er voor de hele regio slechts één locatie was voorzien op de lijst van 750 locaties in Vlaanderen. Het is dus mogelijk dat in de toekomst de lijst wordt aangepast en dat de deelgemeenten ook een afhaalpunt zouden kunnen krijgen.

Maar waarom zijn deze nieuwe afhaalpunten zo belangrijk? Niet alleen gewone burgers hebben hier baat bij, maar ook onze handelaars hebben dringend nood aan deze faciliteiten. Op dit moment hebben zij namelijk grote moeite om stortingen te doen en daarbovenop om enkel geld op te vragen. Dit laatste kan enkel in bank-kantoren die hiervoor een toelating hebben van hun hoofdzetel. Dit kost de handelaars niet alleen veel tijd, maar ook geld. Daarom is het van groot belang dat deze nieuwe cash afhaalpunten er snel komen. Wij moeten er op toezien dat zowel het afhalen en storten van geldbiljetten, maar ook van nikkel vlotter zal verlopen in de toekomst zodat iedereen op een efficiënte manier zijn of haar financiële zaken kan regelen.