"Financieel succes: Kerkfabriek Budingen toont Stabiliteit en Toewijding"

Op 1 november 2023

Tijdens de gemeenteraad van oktober ontvingen we positief nieuws van de Kerkfabriek in Budingen.

Een opmerkelijk aspect dat we willen belichten, is de financiële gezondheid van de Kerkfabriek van Budingen, die altijd een positief verhaal vertelt op financieel gebied. In een tijd waarin veel organisaties en gemeenten worstelen met budgettaire uitdagingen, is het verheugend om te vernemen dat de Kerkfabriek in Budingen financieel stabiel is.

Voor het jaar 2024 heeft de Kerkfabriek haar exploitatie-ontvangsten begroot op €24.000, terwijl de uitgaven €32.000 bedragen. Hoewel dit op het eerste gezicht een financieel tekort lijkt, is er goed nieuws te melden: dit verschil werd gecompenseerd door een aanzienlijk exploitatieoverschot van €15.000 uit boekjaar 2022.

Dit betekent dat er geen noodzaak is voor verdere investeringen of financiële steun van buitenaf. De Kerkfabriek in Budingen heeft haar financiële zaken op orde en kan zelfstandig haar activiteiten voortzetten.

Dit positieve financiële nieuws is een bemoedigend bericht in een tijd waarin budgettaire uitdagingen vaak overheersen. Het laat zien dat een gezond financieel beleid mogelijk is in onze gemeente.

Laten we hopen dat dit verhaal ons stadsbestuur inspireert met in het achterhoofd de positieve eigenschappen van Sint Cyriacus van Rome van Budingen, de patroonheilige die traditioneel wordt aangeroepen tegen bekoringen op het sterfbed.