N-VA is toestand in Budingen spuugzat

Op 11 mei 2017

Al enkele maanden gaan de bewoners van Budingen (Leenhaag, Jodenstraat) door een hel.

Rioleringswerken uitgevoerd door de firma Casters lopen vertragingen op door alles en nog wat.

Inwoners van de Jodenstraat weten niet hoe ze hun huizen nog kunnen bereiken.

En de meerderheid? NIETS! Zogezegd worden de inwoners wel geïnformeerd, maar dat zullen maar enkelingen zijn. Het gevoel is dat Budingen aan zijn lot wordt overgelaten.

Michel Boyen (N-VA Zoutleeuw) heeft al verschillende tussenkomsten gedaan ivm deze problematiek maar wordt telkens afgewezen en de schepen van openbare werken vindt dat hij overdrijft.

Op de laatste gemeenteraad waren enkele bewoners aanwezig en toen heeft de burgemeester acties beloofd. Maar belofte maakt geen schuld, denkt deze meerderheid.

Voor centrum Zoutleeuw kan het anders.

Tijdens de werken aan de markt in Zoutleeuw werd de webpagina van de stad regelmatig aangepast aan de situatie zodat de inwoners rond de markt goed wisten hoe ze ergens konden geraken.

Budingen is echter maar een aanhangsel en voor deze mensen is informatie niet nodig.

N-VA vraagt om duidelijke en correcte informatie!

N-VA Zoutleeuw heeft dan ook uitdrukkelijke gevraagd om infosessies te organiseren en de mensen niet in de kou en het nat te laten staan. Maar het antwoord van de voorzitter van de gemeenteraad was duidelijk: Eens de werken afgerond zijn, zullen de mensen tevreden zijn en is al deze miserie snel vergeten.